over deze website:

Plaats reactie
castlebiker
Site Admin
Berichten: 158
Lid geworden op: 23-07-2012 10:56

over deze website:

Bericht door castlebiker » 23-07-2012 12:31

een beetje een uit de kluiten gewassen hobby. Van kleins af aan was ik al geïnteresseerd in kastelen. Waarom? Vroeger vanwege al die torens en trapjes. Ruïnes waren nog interessanter. Rennen over die trapjes, je verstoppen achter muurtjes, door schietgaatjes kijken. En boven in de toren altijd een mooi uitzicht. Later ga je het anders zien. Ga je je afvragen wat er allemaal gebeurd is vroeger in die kastelen. Wat voor mensen erin hebben gewoond. Hoe en waarom het kasteel een ruïne geworden is. Maar of het nu een origineel kasteel is, een gerestaureerd kasteel, of een ruïne, ze hebben allemaal overeenkomsten. Vele eeuwen staan ze er al. Mensen gaan dood, oorlogen worden uitgevochten, maar de muren van sommige kastelen blijven altijd overeind staan. Ze hebben levens gekost, levens beschermd.

Met mijn motor, een Honda Goldwing 1200, rij ik alle kastelen af. Te beginnen in Nederland. Elke vrije dag een paar kastelen mee pakken. En als we Nederland gehad hebben, dan naar het buitenland. Veel kastelen heb ik vroeger al gezien, maar met de motor was ik er nog niet geweest. Nu herkansing. Alles opnieuw zien, en opnieuw fotograferen.

Het overzicht van de landen op deze site is vrij duidelijk. Eerst Nederland, dan België en Luxemburg. In de regel komen bezoekers van deze Nederlandstalige site eerder in deze landen bij een kasteel dan bijvoorbeeld in Albanië of Roemenië. Maar, ook in die landen zijn kastelen, en ook die komen hoop ik aan de beurt om hier vermeld te worden.

Bij elk kasteel staat boven eerst wat informatie over de ligging / de weg ernaartoe. Verder de straat waar het kasteel zou moeten zijn, en de website, als die er is. Daarna wat mijlpalen in de geschiedenis van het betreffende kasteel, steeds met jaartallen erbij. Daarna komen 3 willekeurige foto's welke ik van internet heb afgehaald, dus niet zelf heb gemaakt. Dan daaronder een korte omschrijving op welke datum ik er ben geweest, en de foto's die ik dan wel zelf heb gemaakt.

Plaats reactie