Well : kasteel Well

alle kastelen, burchten, ruïnes en dergelijke in de provincie Limburg.
Plaats reactie
castlebiker
Site Admin
Berichten: 158
Lid geworden op: 23-07-2012 10:56

Well : kasteel Well

Bericht door castlebiker » 30-07-2012 21:27

Well, Kasteel Well

het kasteel ligt aan de buitenkant van het dorp Well. Direct bij het kasteel is geen mogelijkheid om te parkeren, maar in het dorp wel en het kasteel ligt op loopafstand.

Het exacte adres is: Kasteellaan 20, 5855 AE WELL

Afbeelding

website over kasteel Well: http://www.wellaandemaas.nl/well/bezien ... en/kasteel


enkele jaartallen:

1906: de Düsseldorfse jurist en industrieel dr. Richard Wolters koopt het kasteel.

1969: Het kasteel was tot 1969 eigendom van NV Landgoederen De Witrijt + Bosserheide van de adellijke familie Claessen-Laumans. Hierna is het eigendom overgegaan naar de Stichting Limburgse Kastelen.

1986: het kasteel overgenomen en in gebruik genomen door de particuliere opleider Emerson College.

castlebiker
Site Admin
Berichten: 158
Lid geworden op: 23-07-2012 10:56

foto's van internet gehaald

Bericht door castlebiker » 30-07-2012 21:59

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
[/img]

castlebiker
Site Admin
Berichten: 158
Lid geworden op: 23-07-2012 10:56

de inbreng van Castlebiker

Bericht door castlebiker » 30-07-2012 22:07

22 juli 2012 was ik hier. De motor voor aan de weg gezet en richting het poortgebouw gelopen. Het zag er allemaal gesloten uit. Links en rechts liep een pad naar de tuin, maar in beide paden zat een hek. Toch eens gaan kijken. Dat hek zat er vanwege dieren (honden?) dat die niet weg konden lopen. Je mocht er gewoon in. Rondje om het kasteel gewandeld. Het blijkt dus dat het kasteel van een amerikaanse particuliere opleider is. Bij het water zat een man te vissen, hij had een shirtje aan van kasteel-Well. Ik vroeg hem of er vis in het water zat. "ja, anders zat ik hier niet" reageerde hij. Hij zat er lekker rustig, bij het mooie, markante kasteel. Mooie plaats om even te stoppen. Op loopafstand van het dorp zelf, waar ook terrasjes zijn om even lekker te ontspannen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie