Grubbenvorst : het gebroken slot

alle kastelen, burchten, ruïnes en dergelijke in de provincie Limburg.
Plaats reactie
castlebiker
Site Admin
Berichten: 158
Lid geworden op: 23-07-2012 10:56

Grubbenvorst : het gebroken slot

Bericht door castlebiker » 24-09-2012 17:50

Grubbenvorst, het gebroken slot

de overblijfselen van het kasteel liggen een paar kilometer buiten Grubbenvorst, aan de weg van Grubbenvorst naar Blerick, aan de linkerkant boven op een verhoging. Er is geen parkeergelegenheid.

Het adres bij benadering is: bij Venloseweg 71, Grubbenvorst

Afbeelding

website over het gebroken slot: http://www.absolutefacts.nl/kastelen/da ... nvorst.htm


enkele jaartallen:

ca 1300: eerste vermeldingen van het mottekasteel.

1511: het kasteel werd door de Schotse troepen van Maximiliaan van Oostenrijk verwoest.

1586: het kasteel werd wederom verwoest, nu door de troepen van de Hertog van Parma.

Het kasteel werd hierna nooit meer opgebouwd. In 1944 werden de overblijfselen door de Duitsers nog verder verwoest toen ze bij hun vertrek hun stellingen opbliezen welke ze hadden gemaakt in de burchtheuvel.

castlebiker
Site Admin
Berichten: 158
Lid geworden op: 23-07-2012 10:56

foto's van internet gehaald

Bericht door castlebiker » 24-09-2012 17:58

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

castlebiker
Site Admin
Berichten: 158
Lid geworden op: 23-07-2012 10:56

de inbreng van Castlebiker

Bericht door castlebiker » 24-09-2012 18:03

1 augustus 2012 was ik bij het gebroken slot. Had niet verwacht dat er veel te zien zou zijn, na wat ik gelezen had. En dan was het ook nog hartje zomer, dus alle bomen vol in bloei. Zoeken waar het nu precies was. En op de weg van Grubbenvorst naar Blerick zag ik links wat op een heuvel liggen. Ben er toen even gestopt, 1 foto'tje gemaakt. Je kon er verder ook niet bijkomen.

Op de foto lijkt het ook alsof je niets ziet van het gebroken slot. En je ziet ook niet veel. In het midden staat een boom, en rechts van de boom zie je een klein stukje ervan.


Afbeelding

Plaats reactie